Avocado's, aardbevingen en dubbele kiwi's - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Anne-Claire - WaarBenJij.nu Avocado's, aardbevingen en dubbele kiwi's - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Anne-Claire - WaarBenJij.nu

Avocado's, aardbevingen en dubbele kiwi's

Door: Anne-Claire

Blijf op de hoogte en volg Anne-Claire

24 April 2014 | Chili, Santiago de Chile

Zooo, we zijn alweer dik twee maandjes verder! EN HET IS GEWELDIG!

Ik begin het school ritme steeds beter door te krijgen, wat betekent: de meeste lessen zijn niet belangrijk (voornamelijk omdat ik het nog steeds niet begrjip) . En bovendien komt de leraar niet altijd opdagen.

Toch heb ik mijn eerste prueba (tentamen) overleeft… ik zeg niet dat ik het gehaald heb… alles behalve… maar het feit dat ik in staat was het grootste gedeelte van de stof te begrijpen maakte me al trots!
Helaas begreep ik op het tentamen niet alle vragen -__-

Afijn.. zo zwaar is het niet, ben 4 juli al klaar (ipv eind juli) als je zegt dat je vlucht naar nederland al beign juli is (welke pas midden augustus is) dan zijn de profesoren best flexibel !!! Alle tijd om Peru en Bolivia ook van wat dichter bij te bekijken!

Al met al had ik nu ook al besloten om maar een weekje vakantie te nemen en naar Buenos Aires te gaan. Dit nadat ik mijn paper voor Islamitisch recht had afgerond (met dank aan google translation ).
De 22 uur in de bus was het zeker waard! Gelijk mijn visum weer opgefrist! Lekker een argentijns biefstukje gegeten, de meest indrukwekkende tangodansers gezien en veel rondgeslenterd! Een super leuke stad, al blijft santiago leuker! Jammer genoeg ook weer de vlooien opgelopen in het hostel, maar daar was ik al aan gewend :’D helaas….

Tussen mijn foto’s kun je mijn verdere reisjes zien! Super moooie natuur hier! Echt indrukwekkend.
En dan alle natuurrampen … De aardbeving in het noorden die vele huizen heeft verwoest was dagenlang het gesprek vd dag. Gelukkig zit ik daar ver vandaan! Tot een paar weken later een brand in Valparaiso duizenden huizen verwoesste… waar ik twee weken daarvoor nog lekker rondhuppelde.. Pfff..! En dat te bedenken dat toen ik er verbleef er ook al een ‘’bosbranje’’ was.

Momenteel is er weer een aardbeving voorspeld(op de speciaal daarvoor gmaakt fb pagina). Waarschijnlijk dit weekend, met een kracht van 6.2. Welke ik zeker zal voelen, maar het zal niet gevaarlijk zijn. Als ik maar niet net zoals de vorige keer net mijn nagels aan het lakken ben, want dat gaat wel mis..

Wat ik verder doe is vooral genieten, elke dag een avocado eten (20 cent maar en overheerlijk), gekke dingen zoals dubbele kiwis spotten, en geirriteerd raken door alle stelletjes hier die volledig in elkaar op gaan op straat, in de metro en op het schoolplein. Get a room!!!!

Momenteel is mijn les ook weer geeindigd en ga ik even buiten chillen, nu het nog 27 graden is, een broodje kopen op straat, en daarna installeer ik me op een van de banken in het ‘’chill-lokaal’’. Waar mensen lekker liggen te tukken (want Ooo, maak je zeker niet te druk hier, Manana, manana, Tranquilo, tranquilo) :)



  • 24 April 2014 - 22:19

    Marco:

    Anne-Claire, je weet het ultieme genieten echt de oceaan over te tikken, wat heerlijk om te lezen en extreem herkenbaar. Zinloze vraag, maar wil het toch weten, noemen ze een avocado in Chili 'palta' of 'aguacate' ?

    ¡Que te diviertas!

  • 25 April 2014 - 17:04

    Anne-claire:

    Marco, Thanks, echt super ja! Het zijn palta's! Waar noemen ze ze 'aguacates'?

  • 20 Juni 2014 - 11:16

    Peter En Janny Wiering:

    Wat zul jij een andere dame zijn als je terugkomt na al deze ervaringen. Super hoor. Nog heel veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne-Claire

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 5337

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Disfrutar en Santiago de Chile

Landen bezocht: