Hace friooo!! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Anne-Claire - WaarBenJij.nu Hace friooo!! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Anne-Claire - WaarBenJij.nu

Hace friooo!!

Door: Anne-Claire

Blijf op de hoogte en volg Anne-Claire

10 Juni 2014 | Chili, Santiago de Chile

Helaas, ook in Santiago wordt het koud (gelukkig pas sinds twee weken)! We zitten omgeven door bergen, wat werkelijk voor prachtige uitzichten zorgt wanneer er sneeuw op ligt, maar verwarmingssystemen zoals in Nederland zijn hier zeldzaam. Ze bestaan maar zijn zo duur dat dit alleen weggelegd is voor de welgestelde chileense buger.
We hebben hier kleine gasbrandertjes, nee niet ieder een voor zichzelf, maar één voor de huiskamer welke soms weg gejat wordt door een huisgenoot..Bevriezen dus, als het buiten 5 graden is, het in de nacht bijna vriest en de ramen ook niet goed sluiten.
Tot dat ik gisteren met een vriendin uit chili wat ging drinken, na heel wat geklaag over de kou bedacht ze dat ze thuis nog wel een elektrisch dekentje had voor op mijn matras en eeen elektrisch kacheltje!! Echt fan-tas-tisch! Ik moet het alleen wel geheim houden voor mijn huisbaas, want het sluuurpt energie.

Ook in cafe’s s avonds is het nu erg normaal om je jas aan te houden! En tot overmaat van ramp is mijn dikke ski-jas( welke ik speciaal had gekocht voor de koude dagen hier) gestolen in een discotheek. Mieeeeeeeeehhhhhhhhhhh

Goed, een korte update van school. Heb mijn tentamens tot nu toe gehaald!! Gaat lekkahh!
Echter, eeen tentamen was verschrikkelijk, daar heb ik de uitslag gelukkig nog niet van. Wij, als uitwisselingsstudenten hoefden niet alles te maken omdat het te lang was, dus we kregen een bepaald deel toegewezen. Begreeep ik werkelijk niets van het dat deeel…. Uiteindelijk heb ik het multiplechoice deel ingevuld (wat hlemaal niet hoefde), maar puur om te showen dat ik íéts had gedaan. Maar ook dit heb ik gegokt..

Dit was overigens bij criminologie, waarbij we ook enige uitstapjes maken. Zo ben ik naar de gevangenis geweest hier, een waar de zwaartste criminelen zitten en waar de omstandighden het slechtst zijn. Het was echt heel indrukwekkend, naar, bizar etc.. alsof we in een dierentuin waren , ik kan er lang over uitweiden maar dat lijkt me geen goed idee. Er zaten zelf gevangen opgestapeld in een soort van hok onder de trap, te bizar voor woorden..

Het volgende uitstapje ging naar een medische kliniek waar een lijk werd ontleed… ik wist dit is niets voor mij.. maar goed de docent vond het jammer als ik niet kwam want het zou echt een ervaring zijn die je anders niet mee maakt. Dus toen voelde ik me enigszins verplicht omdat ik bij het tentamen zo had gefaald.. Nou ik kan met zekerheid zeggen dat ik heeeeul blij ben dat ik geen geneeskunde studeer, ik vond het zo naar dat ik bijna moest huilen .. mijn vriendinnetje zag ik bijna flauw vallen, dus we zijn snel ontsnapt en samen thee gaan drinken om bij te komen.

Nog een leuke ervaring was mijn drie uur durende cursus over engelen en licht. Mijn huisgenoot is nogal spiritueel / meditatie etc gericht (voor mij een pot nat), dus werden we uitgenodigd om een les bij haar te volgen. Dingen die onder andere aan bod kwamen waren: kijken naar een tekening van een zon, 20 minuten liggen met gesloten ogen en in het donker in de tuin zoeken naar een voorwerp (denk aan bladeren / stenen / bloemen) die jouw licht geven. Oke, WTF!?! Hier ben ik niet voor gemaakt.. en dus moest ik lachen wanneer ik serieus in de ogen van een getekende zon moest kijken, kwam ik zonder voorwerp de cursus in en opende ik om de drie minutn mijn ogen tijden de ‘rust-sessie’ om te kijkekn of mijn andere huisgenoot ook stiekem zijn ogen open had. Al met al, Lichtelijk genant , want de meeste participanten hadden serieuze gevoelens bij het kijken in de zon en één vrouw moest zelf huilen..

Nu ga ik lekker sushi bestellen en genieten van mijn vrije dag want er zijn weer eens protesten voor vrij onderwijs :)

Chau Chau!!


  • 20 Juni 2014 - 11:13

    Janny En Peter Wiering:

    Wat een kanjer ben je. Hopelijk wisselen enge en uitdagende dingen zich af met plezier en mooie indrukken. xxxxxxx janny en peter

  • 23 Juni 2014 - 22:30

    Peter En Janny Wiering:

    Hey Anne Claire,

    Is er nog te leven in Chili na de voetbaldeceptie? Vette foto's heb je al gemaakt van je wildlife ,wel een bang snoetje tijdens de rafting?pas goed op je zelf (tas minder belangrijk) en nog veel plezier groetjes peter

  • 24 Juni 2014 - 01:16

    Anne-claire:

    hee janny en peter!!
    leuke reacties! jaa, ik had wat nederlanders gevonden in eeen hostel daar heb ik toen gekeken!maar de chilenen hadden ondanks het verlies ook eeen feestje! het raften was ook wel een beetje eng omdat ik uit de boot was gevallen haha!
    dankjewel komt goed! groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne-Claire

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 2286
Totaal aantal bezoekers 5327

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Disfrutar en Santiago de Chile

Landen bezocht: